Technische informatie seizoen 2024
- Let op het vermogen Max 197 PK. Er overheen, is afkeur. ( dit jaar wordt er meerdere keren na de wedstrijd op gecontroleerd.)
- Succes gewicht wordt, per wedstrijd, verdeeld onder de 1e – 2e – 3e in de dag einduitslag
- Let op de hoogte van de wagen.
- Er zijn SLK’s waar de veerschotels van de voorveer in slechte conditie zijn. Kijk daar na, je mag deze verstevigen ( zie onderstaande foto veerschotel)
- Drie Schrapresultaten wil zeggen drie races. Dus, als een evenement uit drie race bestaat, kun je die laten noteren als schrapresultaat.
- Bij diskwalificatie van een evenement kun je dit niet gebruiken als schrapresultaat.
- Zorg dat je een FIA regenlicht gemonteerd hebt < vanaf dit jaar verplicht. Moet apart van de verlichting kunnen branden. Moet op de nummerplaat plaats gemonteerd worden
- Bij elke SLK >hoort het blauwe KNAF boekje > het zogenaamde Auto Paspoort. Heb je dat niet> geef dit per omgaande te kennen.
- Brandblus verzegeling/ beveiliging >>
- Om losspringen van de blusser te voorkomen moeten Alle (hand) brandblusser voorzien zijn van een verzegel/ breekdraadje.
- Ook verplicht is de FIA rolkooi bescherming rondom het hoofd.
- LET OP !!!! VANAF 2024 katalysator verplicht
-
- Stikkerplan > zie reglement >> We proberen bij de Rollenbank alle stikkers uit te kunnen geven
_ Nog niet opgegeven voor de Rollenbank in Lisse > Geef je per omgaande op bij Patrick. Omdat de week van maart al vol zit gaarne een mail naar Patrick ( patrick@biesheuvel.nl ) of 183-403400
![](https://primary.jwwb.nl/public/p/l/u/temp-mvgqslunhoytbhpzqnka/jo8qt5/brandblusverzegeling.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=1512%2C2016%2Cx0%2Cy0%2Csafe&width=210&height=280)
![](https://primary.jwwb.nl/public/p/l/u/temp-mvgqslunhoytbhpzqnka/nd6wtn/slkveerschotelversteviging3.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=1500%2C2000%2Cx0%2Cy0%2Csafe&width=222&height=296)
Rolbar Padding rondom het hoofd monteren
![](https://primary.jwwb.nl/public/p/l/u/temp-mvgqslunhoytbhpzqnka/2022slkrolbarpadding.jpg)
Informatie over de opbouw van de SLK
Om de SLK race en rally klaar te maken hebben wij te maken met de diverse opbouw mogelijkheden, welke bestaan uit:
Rolkooi inbouw met een aanpassing van – Dak vergrendeling - gordelplaat aanpassing ( Verplicht uit te voeren door Biesheuvel Autosport)
Monteren van de Ltec - Sparco - Sabelt Stoelen – Ltec Gordels etc
Monteren van de AST Schokbreker set
Eventueel spuiten van de wagen. Vraag naar de mogelijkheden.
Technische Ondersteuning op het circuit. Vraag naar de mogelijkheden.
![](https://primary.jwwb.nl/public/p/l/u/temp-mvgqslunhoytbhpzqnka/97miag/Mercedes_SLK_Cup-1024x768.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=1024%2C768%2Cx0%2Cy0%2Csafe&width=468&height=351)
![](https://primary.jwwb.nl/public/p/l/u/temp-mvgqslunhoytbhpzqnka/uvt8sk/Mercedes_SLK_CUP_SAM_0981-1024x768.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=1024%2C768%2Cx0%2Cy0%2Csafe&width=468&height=351)
Inbouw bewijs van de Rolbeugel
![](https://primary.jwwb.nl/public/p/l/u/temp-mvgqslunhoytbhpzqnka/ij0y0p/Schokbrekers-SLK-IMG_1624-1.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=480%2C640%2Cx0%2Cy0%2Csafe&width=221&height=295)